پایگاه اطلاع‌رسانی «معــاونت تبلیــغ و امور فرهنگــی حــوزه‌های علمیــه» | تبلیغ یکی از اصلی‌ترین و مهمترین ابزارهای دین مبین اسلام است که از دیرباز برای پیشبرد و نشر معارف اسلامی توسط مبلغان دین انجام می‌شد. سیره‌ای که از پیامبران، امام و بزرگان دین سینه به سینه منتقل شده و تا عصر حاضر به ما رسیده است. «حضرت امام خامنه‌ای»
صفحه اصلی > اخبار 


آسیب‌شناسی مشکلات عرصه تبلیغ

حجت الاسلام نبوی: شورای عالی تبلیغ تحت اشراف رهبر انقلاب تشکیل شود

حجت الاسلام والمسلمین نبوی تشکیل شورای عالی تبلیغ از سوی رهبر معظم انقلاب را راه حل مشکل عدم هماهنگی و انسجام در میان سازمان های تبلیغی دانست.

به گزارش روابط عمومی «معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه»، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی در گفت‌وگویی در زمینه عدم انسجام و هماهنگی نهادهای فرهنگی و تبلیغی توضیحاتی ارائه کرد.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه بیان کرد: نهادهای فرهنگی و تبلیغی هر کاری انجام می دهند اما هیچ کس پاسخگوی کارهای خود نیست؛ به عنوان مثال یک نهاد یا سازمان مسؤولیت اعزام مبلغ در سراسر ایران را بر عهده نمی گیرد بلکه سازمان های مختلف چنین کاری را انجام می دهند و اگر کاستی باشد به گردن یکدیگر می اندازند و در صورت موفقیت از سوی سازمان های مختلف مصادره خواهد شد؛ به عبارت دیگر سازمانی یک کاری انجام می دهد، اما سازمان دیگری گزارش آن را می دهد.

وی با تصریح بر این که رایج شدن مصادره فعالیت ها از سوی سازمان ها، از کارهای زشتی است که امروزه به امری رایج تبدیل شده، اظهار کرد: برخی سازمان ها، فعالیت هایی که سازمان دیگری انجام داده است را به نام خود مصادره می کنند چنانچه قرآن کریم می گوید« وَيُحِبُّونَ أَنْ يُحْمَدُوا بِمَا لَمْ يَفْعَلُوا فَلَا تَحْسَبَنَّهُمْ بِمَفَازَةٍ مِنَ الْعَذَابِ ۖ وَلَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ» دسته ای دوست دارند برای کاری که انجام نداده اند تعریف شوند که امروزه یک معضل و مشکل اساسی است.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی تشکیل شورای تبلیغ تحت اشراف رهبر معظم انقلاب را ضروری دانست و گفت: با تشکیل چنین شورایی، در صورت اتخاذ هر تصمیمی، سایر سازمان ها موظف به تبعیت از آن هستند و باید بودجه های تبلیغی نیز در اختیار این شورا قرار گیرد تا بر اساس وظایف معین شده، بودجه را تقسیم کند.

حجت الاسلام نبوی: شورای عالی تبلیغ تحت اشراف رهبر انقلاب تشکیل شود

وی با انتقاد از کم کاری سازمان های تبلیغی اظهارکرد: موازی کاری زمانی مضر است که چندین سازمان برای یک مسجد روحانی اعزام کنند اما امروزه مشکل موازی کاری نیست بلکه طلاب فراوانی برای تبلیغ آماده هستند و تعداد اماکن نیازمند به امام جماعت نیز فراوان است اما سازمان های اعزام کننده وظیفه خود را انجام نمی دهند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه تصریح کرد: به ما گفته اند اعزام کوتاه مدت و مناسبتی نداشته باشید بلکه سازمان تبلیغات اسلامی و دفتر تبلیغات حوزه های علمیه آن را انجام می دهند در نتیجه امروزه فقط ده هزار مبلغ اعزام می شود در حالی که در چند سال گذشته ما با سازمان های دیگر شانزده هزار مبلغ اعزام می کردیم بنابراین مشکل موازی کاری نیست بلکه مشکل عدم وجود متولی برای ایجاد هماهنگی است.

وی با بیان این که وظایف هر سازمان تبلیغی باید بر اساس مسؤولیت همان سازمان مشخص شود، ادامه داد: به عنوان مثال سازمان اوقاف و امور خیریه باید موقوفه های تبلیغی را استخراج و در اختیار سازمان های اعزام کننده مبلغ قرار دهد نه این که خودش اعزام مبلغ داشته باشد و سازمان تبلیغات اسلامی نیز که دارای چندین سینما و هنرمندان فراوانی است به تبلیغ نوین همانند تولید فلیم و فضای مجازی و تدوین کتاب که بسیار هم موفق بوده، بپردازد.

وی ادامه داد: معاونت تبلیغ حوزه علمیه مسؤولیت اعزام روحانی به مساجد و تأمین امام جماعت مساجد را بر عهده گیرد و دفتر تبلیغات اسلامی نیز که در زمینه پژوهشگاه ها و تربیت پژوهشگران بسیار موفق بوده، در زمینه تولید محتوای تبلیغی تلاش کند در صورت چنین کاری سازمان های تبلیغی تمام توان خود را در یک هدف مشخص صرف می کنند.





زمان ارسال : سه شنبه ١٠ تير ١٣٩٩ / شماره خبر : ٤١٣٢٧٧ / بازدیدها : 396

ارسال مطلب توسط: روابط عمومی معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 

خروج




مبلغان | دین‌باوران | هنر آسمانی | محصولات | نرم‌افزارها | ماهنامه
روابط عمومی معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه

روابط عمومی معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیّه