معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
صفحه نخست|آرشیو اخبار|ارتباط مستقیم با معاونت|ورود به ايميل سازماني|ورود به سرویس پیامک
صفحه اصلی > اخبار > آرشیو اخبار 
اخبار > گردهمایی معاونین تبلیغ و امور فرهنگی استان ها


معاونت تبلیغ و امور فرهنگی

گردهمایی معاونین تبلیغ و امور فرهنگی استان ها

همایش معاونین تبلیغ و امور فرهنگی در محل این معاونت برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه، همایش معاونین تبلیغ و امور فرهنگی در تاریخ ۱۳۹۶/۰۶/۲۷ در محل این معاونت برگزار گردید.
در این همایش که به مباحث مربوط به تبلیغ و فعالیت های معاونین تبلیغ در استانها پرداخته شد، موضوعات مهم و کاربردی و مرتبط با بخش های مختلف تبلیغ، مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
بنا به این گزارش در ابتدای این همایش، حجت الاسلام و المسلمین نبوی معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه ضمن اشاره به نکات مهم و مربوط به تبلیغ دین بیان کردند:
امروزه موضوع تبلیغ دین از اهمیت ویژه ای برخوردار است و بیش از گذشته مورد توجه و اهتمام جوامع مختلف قرار گرفته است.
ایشان در ادامه افزودند:
در راستای اجرای امر تبلیغ در جامعه، سه روش وجود دارد که هر کدام از آنها فواید و ویژگیهای خاصی دارند؛
روش اول: اجرای امر تبلیغ دین به طور کاملا وابسته به بودجه های دولتی.
روش دوم: نیمه دولتی کردن امر تبلیغ دین است که در آن از کمک های مردمی هم بهره گرفته می شود.
روش سوم: اجرای تبلیغ و اداره کردن آن به طور کاملا مردمی.
در گذشته روش سوم مرسوم بوده و همواره تمامی امور مربوط به تبلیغ دین بر عهده آحاد جامعه و خیّرین جامعه قرار داشت.
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه در ادامه افزود:
امروزه به دلیل گستردگی فعالیت های تبلیغی و نیاز دائم و مستمر به اعزام و تبلیغ، در پاره ای از مواقع علاوه بر پیش قدمی مردم، دولتها هم به کمک احیاء دین و آموزه های دین آمدند؛ اما با توجه به برخی از مضرّات دولتی شدن امر تبلیغ، بایستی تلاش اولیه معاونین تبلیغ در حوزه های علمیه بر مردمی کردن تبلیغ باشد و تمامی همّت و برنامه ریزی خود را در این جهت معطوف سازند.
ایشان در پایان ضمن اشاره به دیگر وظایف معاونین تبلیغ در سراسر کشور، توجه به طرح های ارسالی از سوی ستاد و عملیاتی کردن آنها و نیز بازخوردگیری از مجموع طرح ها را از دیگر وظایف معاونین تبلیغ دانستند و افزودند: امروزه توجه به طرح هایی همچون طرح مدارس امین، طرح پیوند آسمانی و طرح بیّنات میتواند تبلیغ دین را به پویایی و اثربخشی برساند.





تاریخ ارسال مطلب : سه شنبه ٢٨ شهريور ١٣٩٦ / شماره خبر : ٣٩٤٠٩٥ / تعداد بازدید : 792

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 

خروج




صفحه اصلی | ارتباط با معاونت | سایت جامع تبلیغ
 

تمامی حقوق این پایگاه متعلق به معاونت تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه های علمیّه می باشد.