معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
صفحه نخست|آرشیو اخبار|ارتباط مستقیم با معاونت|ورود به ايميل سازماني|ورود به سرویس پیامک
صفحه اصلی > معاونت تبليغ و امور فرهنگی > اهداف کلان 
اهداف کلان
اهداف کلان
1.      نهادينه‌كردن امر تبليغ در بين كليه طلاب، روحانيون، بويژه محققين حوزه و شاغلين در بدنه نظام؛
2.      تدوين استراتژيها و برنامه هاي كلان تبليغات ديني؛
3.      توليد علم و نهضت نرم افزاري در زمينه ابداع و تدوين روشهاي نوين تبليغ، و علمي تخصصي كردن آن؛
4.      ارائه آموزشهاي كاربردي به نيروهاي حوزوي جهت حضور كارشناسانه تبليغي در سطوح مختلف جامعه و نظام؛
5.      اعزام مبلغان بلندمدت و كوتاه مدت براي داخل و خارج از كشور؛
6.      مديريت نيروهاي موجود فعال در عرصه تبليغ، و حمايت سازماني از آنان؛
7.      ساماندهي نيروهاي غيرروحاني فعال در عرصه تبليغ مانند مداحان و مبلغات؛
8.      نشر معارف اسلامي از طريق همكاري با آموزش و پرورش و ساير نهادهاي فرهنگي كشور در زمینههای اعزام مبلغ، تربیت معلمان دینی، تدوین کتب دینی، قرآن و عربی و تأسیس مدارس وابسته به حوزه؛
9.      ساماندهي مساجد از طريق كمكهاي نرم افزاري و مديريت عمران آن؛
10. شناخت جغرافياي انساني فرقهها و اديان و برنامهريزي جهت خنثيسازي تبليغات آنان؛
11. آموزش مبلغان در زمینه فرقهها و ادیان و اعزام آنان به مناطق آسیب خیز؛
12. تشکیل انجمن خطبا و مبلغان سرآمد کشور جهت هماهنگی تبلیغات اسلامی و کاستن از آسیبهای عرصه تبلیغ؛
13. تأمين نيروهاي تبليغي ، مديريتي و فرهنگي جهت سازمانها و نهادهاي نظام اسلامي؛
14. جهت دهي به سازمانهاي تبليغي و بهره گيري از رسانه هاي ارتباطاتي و توسعه تبلیغات الكترونيك.
سیاست های کلان
تبلیغات دینی حوزه علمیه
1.      محور قراردادن نشر معارف قرآن و اهل بيت در كليه شئون تبليغات ديني؛
2.      تعمیق اخلاص و توجه به معنویت در تبلیغات دینی و پرهیز از دنیاگرایی؛
3.      گسترش فرهنگ انتظار؛
4.      تاكيد بر مباني فكري عقيدتي شيعه بويژه فرهنگ انتظار و مهدويت؛
5.      توجه به آموزشهاي كاربردي جهت پيوند بين بخشهاي مختلف علمي پژوهشي حوزه و تبليغ؛
6.      احياء اجازات و صدور مجوز برای تصدی شئون مختلف مربوط به تبليغ مانند امامت جماعت، امامت جمعه، منبر و غیره؛
7.      تقويت جايگاه روحانيت در تبليغ دين؛
8.      زدودن خرافات از چهرة دين و مقابله با آن در تبليغات؛
9.      گرايش به تربيت ديني مسلمانان علاوه بر آموزش؛
10. تقويت نظام اسلامي، ضمن پرهيز از توجيه كاستيهاي مديريتي؛
11. استفاده از ظرفيتهاي تبليغي نظام اسلامي؛
12. فعال عمل كردن در عرصه تبليغ و استفاده از استراتژيهاي تهاجمي؛
13. به چالش كشيدن تبليغات دشمنان و مقابله با تهاجم فرهنگي؛
14. حفظ وحدت اسلامي در بين مذاهب و فرقه ها با تاكيد بر مشتركات اعتقادي و اخلاقي؛
15. حفظ وحدت ملي و همزيستي مسالمت آميز با پيروان اديان آسماني با توجه به عقائد و ارزشهاي مشترك؛
16. اولويت دادن به نيازهاي تبليغي داخلي نسبت به تبليغ در خارج از كشور؛
17. اولويت دادن به كلان شهرها و مناطق آسيبپذير ديني؛
18. حمايت و تقويت نهادها و كانونهاي مذهبي و فرهنگي با محوريت مساجد و ائمه جماعات؛
19. اولويت دادن به كودكان، نوجوانان و جوانان؛
20. اهتمام به استفاده از جذابيتهاي هنري مشروع در تبليغ دين؛
21. توسعه و ترويج نرم افزارهاي ديني در عرصه هاي مختلف؛
22. تقويت خطابه، مرثيهخواني و مديحه سرائي صحيح و مستند؛
23. حفظ مردميبودن تبليغاتديني، از طريق توسعه منابع مالي تبليغ با ترويج فرهنگ وقف، نذر
24. و... .
 
صفحه اصلی | ارتباط با معاونت | سایت جامع تبلیغ
 

تمامی حقوق این پایگاه متعلق به معاونت تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه های علمیّه می باشد.